Friday 10 April 2015

I am THALASSOPHILE


Thalassophile : person who love the sea and ocean.

Yes, it describe me. I am a big fan of the sea and the ocean.

Aku tenang bila di pulau. Aku tenang bila dibadai manja ombak pantai. Siapapun akan merasakan tenangnya hati bila disana. keindahan semulajadi ciptaan Allah yang amat mengagumkan. Lapis lapis biru laut bermula dgn jernih, hijau, biru lembut dan semakin jauh semakin pekat.

Aku tenang bila ditiup angin pantai. Aku tenang bila memijak pasir putih pantai. Sesiapapun akan jatuh cinta dengan pulau. Masalah semua akan hilang bila aku berada disana. yang aku fikir hanya ketenangan . Ahhh indahnya berada dipulau.

Obses? Ya aku obses dengan laut. Aku obses dengan pantai. Aku obses dengan coral coral yang melambai di bawah laut. Aku obses dilambai sirip nemo dibawah laut. Siapapun akan obses dengan semua itu.

Berada dibawah pokok kelapa ditepi pantai. santai. Alangkah bahagianya. Tiada apa perlu dibuat. Tiada apa perlu difikirkan . Tiada apa yang perlu dirisaukan. sambil menunggu matahari terbenam. Lagi menambah indahnya pantai. Aku terpesona.

Aonang beach, 2014


3 comments:

  1. Pasal itu saya masukkan anda dalam bloglist saya...hi3.

    ReplyDelete
  2. Buat satu plan pergi island. Saya cdg pergi phuket bulan 9. Boracay bulan 8 ni .

    ReplyDelete